امپراتوری سامسونگ: ایده یک برنج فروش
 
حسرت گذشته ها*** وجود آينده ها
دانلود نرم افزار- بروزترین و بزرگترین مرکز تفریح و سرگرمی-خواف
درباره وبلاگ


با عرض سلام..به وبلاگم خوش آمديد*** به رسم هميشه تنهاتون نذاشتم و با اينكه اين وب بدليل نقص در سرويس وبلاگ دهي لوكس بلاگ حذف شده بود دوباره از نو شروع كردم.... مطمئن باشيد حتما به نظرات خوبتون رسيدگي مي شه؛چرا كه قوت و اميد ما به نظرات سازنده شماست...
نويسندگان
چهار شنبه 19 بهمن 1390برچسب:, :: 11:4 ::  نويسنده : اويس باكفايت

مجموعه سامسونگ کره جنوبی شامل شرکت های متعدد فعال در زمینه های مختلف مانند الکترونیک، صنایع سنگین، خودروسازی، ساختمان سازی، امنیت، بیمه، تبلیغات و غیره است.
تعداد کارکنان شرکت های زیرمجموعه سامسونگ، 344 هزار نفر است.


مقر مرکزی مجموعه سامسونگ در شهر سئول پایتخت کره جنوبی

این مجموعه در سال 2010 توانست 220 میلیارد دلار سود کسب کند. این میزان سود، دو برابر درآمد سرانه ملی کشورهایی چون قطر، کویت، مراکش و عراق است. اگر سامسونگ یک کشور بود بر اساس آمارهای سال 2006 می توانست رتبه 35 در بزرگترین اقتصادهای بزرگ جهان را داشته باشد.


مقر مرکزی مجموعه سامسونگ در شهر سئول پایتخت کره جنوبی

آغاز فعالیت مجموعه شرکت های سامسونگ داستان جالبی دارد." لیی بیونگ چول " (Lee Byung-chul ) بنیانگذار سامسونگ در سال 1938 میلادی، مغازه ای برای فروش شکر و برنج راه اندازی کرد و نام آن را " سام – سونگ " گذاشت.


مغازه قدیمی موسس سامسونگ برای فروش شکر و برنج

او از مغازه فروش شکر و برنج ، کار خود را ارتقاء داد تا شرکت های زیرمجموعه سامسونگ امروز در اکثر زمینه ها، حرفی برای گرفتن داشته باشند. سامسونگ به زبان کره ای به معنای " سه ستاره " است. منظور " پیونگ چول " از سه ستاره، اهداف سه گانه شرکتش بود: اینکه بزرگ و پدرقدرت باشد و تا ابد باقی بماند.


یکی از شهرهای سامسونگ در کره جنوبی
دفاتر شرکت سامسونگ در یک یا چند ساختمان خلاصه نمی شود بلکه این شرکت، هشت شهر از شهرهای کره جنوبی را به نام شهرهای دیجیتالی سامسونگ در اختیار دارد. در این شهرها کارمندان سامسونگ مشغول به فعالیت هستند. این شهرها دارای بانک، بیمارستان، ورزشگاه، رستوران و شهربازی هستند.

رفت و آمد میان این هشت شهر مثل رفت و آمد میان دو کشور است. همه خودروها و افرادیی که به و از این شهرها وارد و خارج می شوند تحت بازرسی قرار می گیرند. نباید هیچ گونه موبایل، دوربین، لپ تاپ یا کارت اعتباری از شرکت سامسونگ خارج شود. هر وسیله ای که در این شهرها استفاده می شود در این شهرها، باقی می ماند.

کارمندان جدید در سامسونگ نه تنها در زمینه فنی بلکه درباره انجام کار گروهی نیز آموزش می بینند . شعار کارکنان سامسونگ این است:" به سامسونگ افتخار می کنیم

برج های مسکونی کارکنان سامسونگ

سامسونگ امکانات بسیاری برای کارمندان خود فراهم کرده است. کارمندان این شرکت از خانه های گرانقیمت و مدارس ویژه برای فرزندانشان برخوردارند.
سود سامسونگ از سود شرکت های مانند مایکروسافت، گوگل و اپل نیز بیشتر است. شرکت سامسونگ دارای 50 هزار پژوهشگر است. این تعداد برابر با همه پژوهشگران در همه زمینه ها در کشور مصر و دو برابر تعداد پژوهشگران در اردن است.

یکی از مراکز پژوهشی سامسونگ

مجموعه سامسونگ دارای شرکت های متعدد فعال در زمینه های مختلفی است که به برخی از آنها اشاره می شود. - شرکت الکترونیک سامسونگ : تولید کننده گوشی های موبایل، تلویزیون و دیگر وسایل الکترونیک که روزانه از آنها استفاده می کنیم.

- شرکت صنایع سنگین سامسونگ: سامسونگ دومین سازنده کشتی ها در جهان است.

یکی از حوضچه های ساخت کشتی شرکت سامسونگ

- شرکت مهندسی سامسونگ: یکی از دو شرکتی بود که در ساخت برج های خلیفه دبی (بلندترین برج دنیا) و برج تایپه 101 مشارکت داشت. این شرکت به همراه دیگر شرکت ساختمانی سامسونگ یعنی و شرکت سی اند تی ، به ترتیب در رتبه های 35 و 72 بزرگترین شرکت های ساختمانی جهان قرار دارند.


برج خلیفه دبی بلندترین برج جهان



برج تایپه (تایوان)



- شرکت خودروسازی سامسونگ
- شرکت های بیمه (دارای رتبه 14 در فهرست بزرگترین شرکت های بیمه جهان)
شرکت خدمات امنیتی سامسونگ
شرکت تبلیغاتی شیل (دارای رتبه 19 در فهرست بزرگترین شرکت های تبلیغاتی جهان)


مجسمه "چونل" پایه گذار سامسونگ

*********************
خبری هم درباره کلیپ تبلیغاتی پر سر و صدای سامسونگ درباره ایران:

عذرخواهي سامسونگ

پس از انتشار تیزر موهن ضد ایرانی سامسونگ در تبلیغ محصول تبلت گالکسی این شرکت در اسراییل, مجموعه شرکت سامسونگ الکترونیکس، در محکومیت ویدئو ساخته شده توسط کانال "هات "، بیانیه ای صادر کرده است.
در این بیانیه آمده است: " اهداف و سیاست کلی شرکت سامسونگ در تمام دنیا و خصوصا در کشور بزرگ جمهوری اسلامی ایران بر مبنای گسترش و اشاعه صلح و دوستی بین مردم تمامی جهان پایه گذاری شده است.
حمایت از بازی های المپیک به عنوان نماد صلح و دوستی، حمایت بی دریغ از جراحی های صعب العلاج کودکان در سراسر جهان مبین این اظهارات است. متاسفانه اخیرا در کلیپی که بدون اطلاع شرکت سامسونگ، توسط یک شرکت اسرائیلی با نام شبکه کابلی "هات" تولید شده است بی محابا و بدون هیچ گونه پایه و اساسی به مردم شریف ایران اهانت شده است.
اصولا انتساب این کلیپ به شرکت سامسونگ یک سوءتفاهم بوده و شرکت سامسونگ ضمن محکومیت این عمل، همسو با سایر نهادهای مردمی انزجار خود را از این گونه اقدامات اعلام می نماید.
بدیهی است شرکت سامسونگ هیچ گونه نقشی در تولید این کلیپ نداشته است و شبکه کابلی "هات"صرفا در این کلیپ از تبلت سامسونگ به عنوان جایزه برای بینندگان خود استفاده نموده است

واكنش نمايندگان مجلس به تيزر سامسونگ
رئیس* کمیسیون اقتصادی مجلس با پشیمان کننده خواندن واکنش مجلس به تیزرضدایرانی سامسونگ، گفت: عذرخواهی شرکت سامسونگ از ملت ایران گرچه لازم اما کفایت نمی*کند.
ارسلان فتحی*پور رئیس* کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت*و گو با خبرگزاری فارس، از تلاش مجلس برای تجدید نظر در ارتباط با شرکت سامسونگ که اخیرا تیزر ضدایرانی پخش کرده است، خبر داد.
وی با بیان اینکه شرکت سامسونگ در اکثر خانه*های ایرانی، کالا دارد، افزود: شرکت سامسونگ برای خرسندی صهیونیست*های اقدام به تولید تیزر تبلیغی ضدایرانی کرده در حالی که فراموش کرده است با ایران بیشترین مراوده اقتصادی دارد.
فتحی*پور پاسخ مجلس ایران به تیزر تبلیغی شرکت سامسونگ را پشیمان کننده خواند و گفت: کمیسیون اقتصادی مجلس به زودی در این باره بیانیه*ای صادر خواهد کرد.
رئیس*کمیسیون اقتصادی مجلس از احتمال مطرح شدن طرح 2 فوریتی در مجلس خبر داد که به گفته وی، این طرح تمامی خریدها از شرکت سامسونگ را ممنوع خواهد کرد.
وی در پایان گفت که عذرخواهی شرکت سامسونگ از ملت ایران گرچه لازم اما کفایت نمی*کند و مسئولان این شرکت باید در این باره پاسخگو باشند.
همچنین سید علی موسوی نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی در گفت*وگو با خبرگزاری فارس، با اشاره به اهانت شرکت سامسونگ در تیزر تبلیغی به ملت ایران، گفت: این شرکت در مستندی تبلیغی برای خشنود کردن صهیونیست*ها به ملت ایران اهانت کرده است و این اهانت برای این شرکت گران تمام خواهد شد.
وی با بیان اینکه بحث تیزر تبلیغاتی و ضدایرانی شرکت سامسونگ در دستور جلسه یک*شنبه هفته آینده کمیسیون اقتصادی مجلس قرار دارد، گفت: در این جلسه درباره نحوه برخورد با این شرکت تصمیم گیری خواهد شد.
موسوی با بیان اینکه عذرخواهی از عموم ملت ایران درخواست حداقلی مجلس ایران از شرکت سامسونگ است، تصریح کرد: احتمال تجدید نظر ایران در خرید محصولات سامسونگ وجود دارد و مجلس در این باره تصمیم گیری خواهد کرد.


نظرات شما عزیزان:

Edriss
ساعت18:10---19 بهمن 1390
خیلی وبلاگت به روزاست...به چنین پسردایی ای افتخار میکنم.افرین

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پيوندها